måndag 10 augusti 2015

Så här på sista semesteragen



Tar jag det bara lugnt... Funderar på att kanske ta mig ut i skogen.... Eller röja i gästrummet, som är i en enda oreda, eller jobba lite i trädgården, eller......  Tror jag tar det lugnt idag, det är ju ändå sista semesterdagen. Om jag skall vara riktigt ärlig så väntar jag fortfarande på sommaren. Någonstans i det skåp som fungerar som litet skafferi har jag en burk D-vitamin, tror det är dags att söka fram den burken. Himlen är blå idag men det var rakt inte varmt när jag gick genom det daggvåta gräset för att hämta in dagstidningen som inte kommit idag...

Vi får se, har våga vägra planera idag... Jag har ju ändå semester. 

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Har läst ikapp lite. Från sista skoldagen, till sista semesterdagen. Jag hoppas innerligt att du inte behöver känna denna trötthet det här läsåret. Var rädd om dig, Leina!

Leina sa...

Lite, lite bättre blir det. Ska inte jobba med vikarieanskaffning utan en dag i veckan skall jag jobba på en annan skola... Men att ha 40 min bild i veckan är skrattretande. Dessutom i helklass.... Måste försöka hitta jobb i en annan kommun helt enkelt..

maggan sa...

Sommaren kom trots allt men sent. Ja du att vara lärare är inte det enklaste och att stöta på människor som säger: ja då har du en glasstillvaro är rent ut sagt bedrövnligt. Jag roade mej med att räkna antal timmar jag jobbade i våras och insåg att det låg på ca 55 timmar i veckan. Sedan alla dessa lov man får höra man har. Ja Jullov men då ska de eventuellt nya kurser som starar efter jul jobbas med. Likadant loven på våren som oftast får tas till att äntligen hinna ikapp. Sommarlovet är ju inte så långt heller nu för tiden. '